Zenedith's dev blog

Dałem się namówić.., szatanowi chyba..

Java -> cpp

Trudno jest powrócić do cpp, gdy przez dobry rok pracowało się niemal wyłącznie w środowisku Javy. Prawda jest taka, że w czasie tym skupiłem się na poznaniu nowej technologi, jaką oferuje MS w postaci języka C# i całego tego „managed”.

Było fajnie – szybkość tworzenia aplikacji i intuicyjna praca – tak jak w Java’ie. Nawet jeśli chodzi o tematykę gier i tworzenia na XBOX’a, czyli technologię XNA i Managed DX. Niestety, MS się wycofał z dalszego wspierania MDX i przerzucił wszystko do XNA – mi to nie pasuje.

Zatem jak szybko przestawić się na język cpp?

Zacząłem od Symfonii – dość szybko przeleciałem stare, 3 tomowe wydanie. Okazało się, że jest to dość „stary” język cpp, poza tym nie bardzo kojarzyłem czym tak naprawdę jest STL – a o tym mówiła Pasja, której niestety nie posiadałem.

Odwiedziłem trochę portali internetowych znalazłem bardzo przyjemny, na czasie kurs, który brzmiał bardzo górnolotnie ” Megatutorial “Od zera do gier kodera”. Wprowadza czytelnika w świat cpp od podstaw, przechodząc do coraz bardziej skomplikowanych mechanizmów tego języka, mając cały czas na uwadze wszelkie niuanse i zwracając uwagę na mogące się pojawić problemy. Kurs ten omawia również technologię WinAPI, czyli programowania pod Windows.

22 Grudzień, 2007 - Posted by | books, cpp, java | ,

Brak komentarzy.

Skomentuj

