Zenedith's dev blog

Dałem się namówić.., szatanowi chyba..

Tworzenie design doca dla gry

Gdy podejmujemy decyzję o tworzeniu gry komputerowej, mamy w głowie mnóstwo inowacyjnych pomysłów i sposobów na stworzenie „hita”. Żeby jednak ktoś oprócz nas samych mógł się z tym cudownym pomysłem zapoznać i dzielić z nami tą euforię, musimy mu o tym opowiedzieć..Budując przed naszym przyszłym wydawcą piękną wizję gry, nadając naszym słowom mnóstwo emocji i ekspresji, możemy odnieść sukces. Pomóc nam w tym może bardzo konkretne opisanie naszego pomysłu na grę, według pewnego wzorca. Taki dokument nazywa się design doc’kiem i jego zadaniem jest prezentacja naszego pomysłu na grę pod każdym kątem.

Pomoże on nam zwrócić uwagę na istotne rzeczy, na które nie zwróciliśmy dotychczas uwagi, pomoże uniknąć kompromitacji przy prezentacji naszego pomysłu wydawcy i innym zainteresowanym. Design doc jest wizytówką naszego projektu, świadczy o naszym profesjonalnym podejściu do tworzenia gry, określa drogę i terminy realizacji projektu.
Poniżej prezentuję parę przykładów design doc’ów:

Advertisements

10 Sierpień, 2008 - Posted by | books, game | ,

Brak komentarzy.

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: