Zenedith's dev blog

Dałem się namówić.., szatanowi chyba..

Allegro web api

Ostatnio miałem okazję zapoznać się z web api Allegro web api Allegro.
Wiele nieciekawych opinii na jego temat napisano (główne wady to brak konkretnej dokumentacji oraz przyjęte nazewnictwo pól w postaci „troche-to-dziwne”).
Żeby sobie trochę pomóc, skorzystałem z wsdl2php: repo dostępne pod adresem:
https://wsdl2php.svn.sourceforge.net/svnroot/wsdl2php
Dodatkowo zmodyfikowałem ten generator tak, żeby wygenerowane api było „poprawne”, czyli zmapowałem wszystkie wystąpienia ‚-‚ na ‚_’, przez co zmienne są dostępne w normalny sposób.
Miałem również problem z oryginalnym plikiem wsdl udostępnionym na stronie Allegro, dlatego w projekcie dołączony jest poprawny plik, który udało się załadować do SoapClient.
Być może mój problem wynika z używania systemy Mac OSX.

Aplikacja powstała w Eclipse.
Do jej wykonania posłużył Zend framework oraz 2 klasy z rozwijanego przeze mnie frameworka. Użyty został jquery oraz jquery ui, do prezentacji prostego interfejsu oraz ajax’u,

Aplikacja oferuje następujące możliwości:
– zalogowanie do allegro (konieczne do wykonania czegokolwiek),
– wyszukiwanie proste i zaawansowane (ajax),
– prezentacji listy wyszukanych produktów oraz szczegółów wybranego produktu (aukcji).

Jedyne co należy zrobić, to uzupełnić uzyskane od Allegro api key w pliku:
application/configs/allegro.ini

Aplikacja ma charakter wyłącznie edukacyjny.

Do pobrania tutaj (należy usnąć rozszerzenie pptx i pozostawić .zip).

UPDATE

Pojawiła się  nowa strona na temat web api Allegro, która nareszcie zaczyna przypominać konkretną dokumentację. Po więcej szczegółów odsyłam na stronę http://allegro.pl/webapi/

30 Marzec, 2010 - Posted by | web | ,

Brak komentarzy.

Skomentuj

